neděle 10. srpna 2014

Pokud máte svůj sen...

Ještě před tím, než to všechno začalo...

Na úplném začátku jsem jezdila klientkám prodlužovat vlasy domů, tedy přímo k nim. Postupem času ale na mě dostal doporučení i někdo z větší dálky, než kam jsem jezdila, kdo chtěl přijet za mnou. To už jsem bydlela úplně čerstvě v Praze. Sice v centru, ale ve starém činžáku, ve starém bytě, kde nás bydlelo 6, v jednom pokoji jsme bydleli 2 a do pokoje se chodilo skrz koupelnu. Opravdu hroznou koupelnu s vanou a ještě přes takový úzký kumbál. Pokoj se nacházel v jakémsi polosuterénu, kde bylo světlo tak možná hodinu denně. Bylo to gheto. Fakt to bylo gheto!

Peníze jsem v té době vydělávala pomalu a ztuha a výdělky šly do nájmu a tehdy i do školného a ostatních kurzů, na které jsem chodila. Ve finále jsem ale za takový začátek vděčná, protože to byla škola k nezaplacení. Myslím si, že pokud chce někdo vybudovat fungující byznys, který se jen tak nezbortí, musí se k tomu se vší poctivostí a pracovitostí právě takhle dobojovat. Z úplné nuly. Pokud si někdo řekne, že vybudovat si klientelu je tak snadné, nebo se pokusí nekalými úmysly „krást“ klientelu někomu jinému, vede to úplně na opačnou cestu…

Po takových začátcích a po tolika zkušenostech cítím, že stojím na pevném základu a s hlavou nahoře. Můžu sice vypadat, že se každou chvíli sesypu, ale vím, že ať se stane cokoli, nepoloží mě to na záda. Jenom si pobrečím, ale to je vše.

Ale víte, co mi přijde neuvěřitelné? A za co v duchu děkuju a děkuju!? Totiž, když se podívám na své staré fotky „před a po“, které jsem si s klientkami dělala právě na tom starém bytě, v tom šíleném pokoji, tak si uvědomuji, že i přes to všechno mi opravdu až neskutečná obrovská většina zůstala věrná až do současnosti! Mně, mé práci, práci kterou jsem naučila i ostatní v mém salonu, a tedy i mému salonu – a téhle věrnosti si hluboce vážím.

Současnost. V pozadí sedí věrná spolupracovnice, která pro salon dýchá už 2 roky!

Možná budu troufalá - ale inspirujte se mým příběhem a hledejte inspiraci v podobných příbězích jako je ten můj. Nedělejte podrazy, nehrajte falešnou hru a nejděte jenom tvrdě po penězích, taková cesta není dobrá a i ostatní to vycítí…

Pokud máte nějaký sen, jako jsem měla já, poctivou cestou si sebevědomě jděte za ním, ačkoli počítejte s tím, že přijdou i těžké časy, které Vás budou vysloveně nutit to vzdát. Pobrečte si, ale v jádru zůstaňte silní. Jde to. A teď budu mluvit jenom přímo k Tobě, čtenářko: Teďko buď silnou a ambiciózní ženou, protože my všechny máme jen jeden život, takže je pravý čas následovat svůj sen!!!

Nobody has the power to stop what you´ve been blessed with!

Mějte se krásně!

Vaše Petra.

6 komentářů: